Probleem - je klikt maar er gebeurt niets

cache van computer, tablet of smartphone

Je ziet een les of unit staan in de lijst van lessen, maar als je er op klikt gebeurt er niets, ook geen melding

Er zijn feitelijk de volgende soorten lessen / onderdelen:

  • Les of onderdeel die je nog moet doen maar nog niet mag doen omdat een les ervoor nog niet is afgerond (als je daar te vroeg klikt krijg je een melding of er gebeurt niets).
  • Een echte volgende les of onderdeel (dan is standaard de titelnaam rood) en die opent gewoon.
  • Een les of onderdeel waar je op klikt en klikt en er gebeurt niets, daar gaat deze uitleg over.

Let op:

  • We gaan er hierbij vanuit dat je de lessen voor de les die je wilt inzien allemaal hebt afgerond.

Oplossing:

  1. Je browserscherm verversen (vaak een soort recycling icoontje) naast het internet adres)
  2. Je cache legen (cache wil zeggen dat een deel van onze site door jouw computer / tablet of… wordt onthouden en bij een kleine wijziging in een les weet jouw systeem dat niet en probeert het te laten zien zoals het ‘was’ en dat levert vreemde resultaten op).
  3. Probeer het eens op een computer of tablet of telefoon waar je de nederlofacademie.nl site al minimaal een maand of beter nog: nooit niet op hebt bekeken (dan is het cache van de nederlof academie daar leeg…).
Cache legen Chrome browser
  1. Klik bovenaan in de menubalk op het Blad Icoontje (3 streepjes)
  2. Klik op Instellingen (Settings).
  3. Klik onderaan de pagina op Geavanceerde instellingen weergeven…  (Show advanced settings)
  4. Klik op de knop Browser gegevens wissen.. (Clear Browsing data) en een nieuw klein scherm verschijnt.
  5. Kies de periode die u wilt verwijderen (of voor Alle cookies, de onderste keuze)
  6. Klik op de knop Browser gegevens verwijderen… (Clear browsing data)

Cache legen Microsoft Edge

  1. Klik op de drie puntjes . . .
  2. Klik op Instellingen (settings)
  3. Ga naar Browsergegevens wissen (Clear Browsing Data)
  4. Klik op Kies wat u wilt wissen (Choose what to clear)
  5. Vink aan Gegevens en bestanden in de Cache ( Cached data and files)
  6. Klik op Wissen (Clear)

Cache legen Microsoft Explorer

  1. Klik tools icoontje (blauw/grijze tandwieltje)
  2. Klik op Safety (Veiligheid) , deze optie is ook beschikbaar in de ‘command bar’
  3. Klik op Delete Browsing History (Browsergeschiedenis verwijderen)
  4. Selecteer Temporary internet files and Website files
  5. Klik op Delete

Cache legen Safari / Mac

  • Cache bestanden verwijderen op je Mac is alleen mogelijk indien het Ontwikkel-menu aanstaat.
  • Om de cache bestanden te kunnen verwijderen moet het Ontwikkel menu aan staan in Safari.
  1. Klik hier op ‘Safari’ in de menubalk van de browser
  2. Kies ‘Voorkeuren’
  3. Open het laatste tabblad ‘Geavanceerd’
  4. Vink onderaan de  optie ‘Toon Ontwikkel-menu in menubalk’ aan

Cache legen Opera

  1. Klik bovenaan in de menubalk op het opera menu , Opera logo.
  2. Kies daarna Settings (Alt+p) > Clear Browser data.
  3. Klik op Detailled options om meer informatie te bekijken
  4. Vink de gewenste opties aan of uit  (Delete entire Cache) en klik op de knop Delete (Verwijderen).

Terug naar de gewone uitleg pagina klik